Eko yer belirleme korku oyunu
Stifled, Gattai Games tarafından geliştirilen bir video oyunudur. Bu, çevrenizi ses yoluyla keşfettiğiniz tek oyunculu bir birinci şahıs macera oyunudur. Benzersiz ses yansımalı grafikler içerir ve yenilikçi mikrofon özellikli oynanış sunar.
Stifled, atmosferik bulmaca, korku ve gizlilik oyunu öğelerinin karışımını sunan bir korku oyunudur. Hikayenin çoğu tam karanlıkta geçer ve görmek için ses çıkarmak gereklidir. Ancak, benzersiz konseptine rağmen, oyun tekrarlayan seviye tasarımından muzdariptir. Diğer korku oyunları gibi, hikaye de oynanışın gerisinde kalır.
Sesle Görün
Stifled'da, David Ridley'nin acı dolu hayatını yavaş yavaş yitirdiği zihniyle oynarsınız. Bahsedildiği gibi, sizi tamamen karanlık bir ortama götürür. Ancak, diğer benzer oyunların aksine, çoğunlukla gözlerinizle keşfetmeyeceksiniz. Sesinizin ve karakterlerin adımlarının sesi de önemlidir, çünkü yaptığınız her ses haritayı aydınlatır ve anında görmenizi sağlar.
Ancak, dikkatli olun. Bu oyunda, ses hem en iyi arkadaşınız hem de en kötü düşmanınızdır. İki ucu keskin bir kılıçtır ve aynı zamanda karanlık dünyada pusuda bekleyen canavarları da çekebilir. Yanlış zamanlamalı gürültü hayatınızı kaybettirebilir. Ancak, düşmanlar doğal bir yapay zekaya sahip değillerdir ve tamamen sese odaklanırlar. Böylece, öldürülmekten kaçınmak için onları kolayca manipüle edebilirsiniz. Ancak, bunu öğrenmeniz gerekiyor.
Düşmanların sertliğinden daha fazlası, oyun aynı zamanda tekrarlayan seviye tasarımından muzdariptir. Her seviye farklı bir yerde geçse de, yapısı aynı kalır. Ayrıca, oyun karanlık bir harita ve iyi aydınlatılmış bir yer arasında değişir. Eko yerleşimi sadece karanlık dünyada çalışır. Dahası, eko yerleşimi olmayan aşamalarda düşman yoktur. Oyun, o kısımda temel olarak bir yürüyüş simülasyonudur.
Tekil ama kusurlu
Genel olarak, Stifled, gizli korku türüne kendi tarzını getiren bir oyun. Hikayesi korku oyunlarının tipik özelliklerini taşıyor ancak navigasyon için kullanılan yankı yerleşimi onu benzersiz kılıyor. Ayrıca, duyduğu her sesi takip eden canavarların eklenmesi de deneyimi daha sinir bozucu hale getiriyor. Ancak, bu benzersiz temel oynanış mekaniği yetersiz kullanılıyor. Level tasarımının tekrarlayıcı olması oynanışın korku etkisini en aza indiriyor.